هیئت فرهنگی مذهبی عشاق الزینب

آدرس : خیابان وحدت اسلامی پایین تر از بیمارستان رازی کوچه شهید حسن خندان مسجد حضرت علی ابن ابیطالب (ع)

گالری عکس های منتخب هفته

وبلاگکد اوقات شرعیاوقات شرعی تهران

ضربت خوردن حضرت علی (ع)

شهادت حضرت علی (ع)

زمینه - واحد

 

علی شور شیدایی من ، نجف شهر رؤیایی من

شکوه تماشایی من ، تو تنهایی من

دل تنگ ایوون طلای نجف هستم آقا

من دل به اذن دخول حرم بستم آقا

عهدی که بستم به جان تو نشکستم آقا

به جان، تو نشکستم آقا

یا مرتضی مرتضی مرتضی ، ای علی جان

******

شب قدره و بیقرارم ، بذار سر به پاهات بذارم

به جز تو کسی رو ندارم ، کسی رو ندارم

انگار که من هم یتیمم آقاجون نگام کن

امشب من و از گناهای زشتم جدام کن

روز قیامت تو صحرای محشر صدام کن

آقاجون ، منو هم ، دعام کن

یا مرتضی مرتضی مرتضی ، ای علی جان

******

به لب ذکر أمن یجیبه ، خدا کوفه خیلی عجیبه

پر از مردم نانجیبه ، پر از نانجیبه

میره به مسجد علی با دلی غرق غوغا

پایان رسیده دگر شام هجران زهرا

گرد یتیمی میشینه به روی سر ما

به لب ذکر آه و ، واویلا

یا مرتضی مرتضی مرتضی ، ای علی جان

******

توی چشما بارونه امشب ، دل مجتبی خونه امشب

به یاد غمی کهنه و تلخ ، پریشونه امشب

زنده شده یاد داغ دلش تو مدینه

یادش میاد که یه نامردی از روی کینه

طوری زدش مادرو تا که چشماش نبینه

به والله ، غریبی ، همینه

یا مرتضی مرتضی مرتضی ، ای علی جان

 

دریافت سبک




ضربت خوردن حضرت علی (ع)

شهادت حضرت علی (ع)

زمزمه

 

ای کوفه قصه ی من ، غصه ی من ، شنو چه می گویم

دیگر حیدر برود ، تا که شود ، رها ز هر ماتم

من یتیمان را ببرم ، بهرشان خرما ببرم

دگر شدم راحت ، خدا نگهدارت

******

ای زهرا همسر من ، دلبر من ، روانه ام سویت

شرمم آید ز کمان ، قامت و آن ، شکسته پهلویت

بلبل بشکسته پرم ، خود بیا زهرا ببرم

سرم چو بازویت ، دلم چو گیسویت

******

زیر بازوی مرا ، کن تو رها ، که خود روم خانه

زینب بنشسته به ره ، دیده به ره ، میان کاشانه

دل پریشان از غم من ، دیده گریان از غم من

نالد از این ماتم و غم ، از شکسته فرق و سرم

عزیز جان من ، ببین خزان من

تویی و غم هایت ، خدانگهدارت

 






شهادت حضرت علی (ع)

شب بیست و یکم ماه رمضان

واحد

 

نمی تونم غرق ناله ، دلم رو پرپر ببینم

نمیتونم، بابام رو من ، میون بستر ببینم

قلبم تو سینه میزنه ، این خواهش دل منه

بین این مردم ، زار و سر در گم ، تنهامون نذاری بابا

بی تو میمیرم ، از همه سیرم ، بعد تو لعنت به دنیا

حیدر امیرالمؤمنین

******

چرا رنگ و روت پریده ، چرا اینقدر پر ز آهی

باباجونم ، یه بار دیگه ، به من بنما تو نگاهی

قلبم پر از جحیم میشه ، زینب داره یتیم میشه

این دم آخر ، غم مخور دیگر ، تو به حال و روز زینب

بعد این ماتم ، با دلی پرغم ، دم به دم میسوزه زینب

حیدر امیرالمؤمنین

******

نگاه کن حال دلم رو ، باباجون این درد و غصه

به یاد من ، دلی پرغم ، میاره یاد یه قصه

یاد آتیش و درب و دود ، یاد یه صورت کبود

یاد اون روزی ، که توی کوچه ، دستای شما رو بستند

با قلاف تیغ ، عده ای نامرد ، دست مادر و شکستند

حیدر امیرالمؤمنین

 

دریافت سبک





شهادت حضرت علی (ع)

شب بیست و یکم ماه رمضان

زمزمه

 

ای طفل یتیم کوفه ی غم ،‌ ای مانده میان کوچه ی غم

ای پیر مریض و دیده بسته ،‌ ای فقیر دل غمین و خسته

ای کوفه ی غصه ها و غم ها ،‌ ای چاه انیس بی کسی ها

ای میخ در و شانه و مسمار ،‌ من رفتنی ام خدانگهدار

فرقم بشکسته ، از ضربت شمشیر

آورده یتیمی ، از خانه ی خود شیر

عباس دلاور و رشیدم ، سر را به نهاده روی دیوار

از گریه ی خود به پا نموده ، غوغا به دل حیدر کرار

******

ای دختر دل شکسته ی من ،‌ ای زینب زار و خسته ی من

همراه اباالفضل و حسینم ،‌ نزدیک بیا تو نور عینم

یادت نرود دشت بلا را ،‌ هنگامه ی سخت کربلا را

امید برادرت بمانی ،‌ هم چنان مادرت بمانی

قربان دو دستت ، ای ساقی عطشان

جانم به فدای، این چشم غزل خوان

گر علقمه رفتی ای عزیزم ، یاد لب عطشان حسین باش

مشکت بنما تو پر ز آب و ، تو ساقی طفلان حسین باش

 

دریافت سبک





شهادت حضرت علی (ع)

شب بیست و یکم ماه رمضان

واحد

(به سبک شام فراقم سحر شد)


امشب فضای دل من ،‌ در التهاب غم توست

این چند شب قلب عالم ،‌ درگیر در ماتم توست

یامرتضی یاعلی جان

******

امشب یتیمان کوفه ، در انتظار تو هستند

چشم انتظار قدومت ، در بین راهت نشستند

شاید دوباره بیاید ، بر دوش او نان و خرما

دیگر نمانده تحمل ، از غصه اش در دل ما

شب های کوفه به یاد ، ذکر و دعای تو مانده

بین خرابه مریضی ، شعر فراق تو خوانده

یامرتضی یاعلی جان

******

در لحظه ی واپسینت ، دیدی دو چشمان عباس

دست حسینت نهادی ، در بین دستان عباس

کردی وصیت عزیزم ، در کربلا یاورش باش

در موعد قحطی آب ، آری تو آب آورش باش

یاری نما زینبم را ، می گردد از غصه بی تاب

گفتی مبادا بنوشی ، پیش از حسین جرعه ی آب

یامرتضی یاعلی جان


*****************************************

زبانحال حضرت زینب (س)


از غصه ی جان فزایت ،‌ قلبم شده غرق غوغا

رفتی تو از پیش زینب ،‌ با فرق بشکسته بابا

من زینبم زینبم من

از غصه جان بر لبم من

******

ای کاش زینب بمیرد ، از حال تو در وضویت

جانم به لرزه می افتد ، با دیدن رنگ رویت

بعد تو گردد مدینه ، بهر حسن شهر غم ها

پایین منبر ز دشمن ، او بشنود ناسزاها

وای من از شهر کوفه ، از غربت نورعینم

از تشنگی و غم آب ، از ماجرای حسینم

من زینبم زینبم من

از غصه جان بر لبم من

******

تازه شود داغ مادر ، با رفتن تو ز خانه

از بین در نانجیبی ، می زد به او تازیانه

بابا نرفته ز یادم ، شستی تنش را شبانه

کردی کفن جسم او را ، دور از همه مخفیانه

یادم نرفته که هر شب ، بر قبر او گریه کردی

از بی وفایی مردم ، در نزد او مویه کردی

من زینبم زینبم من

از غصه جان بر لبم من



دریافت سبک




شهادت حضرت علی (ع)

زمینه

(به سبک غم از حال و روزم)

(دو شب)


ضربت خوردن حضرت علی (ع)

شب نوزدهم ماه رمضان


غم از حال و روزم بُود منجلی

بسوزد دلم در عزای ولی

زنم ناله چون کودکان یتیم

که ضربت رسیده به فرق علی

علی یاعلی یاعلی یاعلی

******

فلک گرچه شد از غمش بی قرار

خزان وجودش شده چون بهار

به نام خداوند کعبه قسم

علی غرقه در خون شده رستگار

علی یاعلی یاعلی یاعلی

******

زمانه نکرده به مولا وفا

که دیده به خود لحظه لحظه جفا

علی فرق بشکسته در موج خون

رَوَد دیدن بضعه ی مصطفی

علی یاعلی یاعلی یاعلی

******

به سوز و به آه و دل مضطرش

علی روضه خوان شد به چشم ترش

مخور غصه ای یاس نیلوفری

تو دستت شکسته علی هم سرش

علی یاعلی یاعلی یاعلی

******

الا بضعه ی پاک پیغمبری

الا ای که تو هستی ِ حیدری

بدان جانم آن دم ز تن شد بُرون

که دیدم تو افتاده پشت دری

علی یاعلی یاعلی یاعلی


***********************************

شهادت حضرت علی (ع)

شب بیست و یکم ماه رمضان


غمم منجلی گشته واغربتا

که داغ ولی گشته واغربتا

شده کوفه شهر غم و اشک و آه

عزای علی گشته واغربتا

علی یاعلی یاعلی یاعلی

******

فلک مرثیه خوان مولا شده

که مظلوم و تنها چو او کس ندید

در این دار دنیا در اوج بلا

دوباره یتیمی به زینب رسید

علی یاعلی یاعلی یاعلی

******

بسوزد دل اولیای خدا

به خلق دو عالم ولی کشته شد

منادی ندا داده از آسمان

وصیّ پیمبر علی کشته شد

علی یاعلی یاعلی یاعلی

******

امام دو عالم اگرچه ز غم

به رنج غریبی شده مبتلا

ولی باید اینجا بگویم به آه

امان از علی اکبر کربلا

علی یاعلی یاعلی یاعلی

******

به فرق علی خورده شمشیر کین

وَ چشمان ز گریه چو دریا شده

ولی یک علی در صف کربلا

تمام تنش ارباً ارباً شده

علی اکبرم ای علی اکبرم

 






نظرات  (۱)

۱۵ تیر ۹۴ ، ۱۱:۴۲ احمد حیدری
با ارزوی قبولی طاعات و عباداتتان 
نیو گرافیک   وقف عام
ابزار پرش به بالا